torsdag 6. juli 2017

Bøker lest i juni 2017 og status lesemål

Jeg fikk ikke lest så mye i juni heller. Det ble bare to bøker -  en lånt som ebok og en fra egen bokhylle. Skulle gjerne lest mer, men tiden strakk ikke til. 

I juni leste jeg:


India av Joar Hoel Larsen. En fargerik og fascinerende bok om India. India er så mye forskjellig, og her fortelles det om alt fra landets historie og politikk til Bollywood, cricket, tigere og elefanter. Interessant bok som er lettlest og godt skrevet. Anbefales. Terningkast 5.




Bitterfitte av Maria Sveland.
"Bitterfitte er en bok som stiller de vanskeligste spørsmålene om identitet, moderskap og likestilling. Et illsint oppgjør med kjærlighetsmyten, og en sår fortelling om skuffelsen over det moderne familielivet."
Denne boken har stått i bokhyllen i flere år og fikk mye omtale da den kom. Når jeg først fikk lest den, så synes jeg bare den var helt OK. Likestilling er et viktig tema, men dette var kanskje litt for sutrete. Samtidig var det ganske underholdende lesing. Jeg ender på terningkast 4


Med halve året gått, ligger jeg litt etter i forhold til målet om antall leste bøker i 2017.  Av bøkene jeg har lest i 2017, har fire vært fra egen bokhylle. Målet er 10 i løpet av året. Hvis jeg leser en bok fra egen bokhylle hver måned resten av året, er jeg i mål. Det burde gå.

Her er status for de ti lesemålene mine etter første halvår:

  1. 45 bøker  21
  2. Av disse - 10 bøker fra egen bokhylle  4
  3. 2 lydbøker 1
  4. Minst to Harry Hole-bøker 0
  5. En bok av en forfatter fra hver av de nordiske landene mangler Finland
  6. 2 klassikere 0
  7. 4 biografier/historie/samfunn/politikk 2
  8. 2 bøker på engelsk 0
  9. Lese ferdig en hel serie (enten en ny serie eller en jeg allerede har begynt på) 2
  10. 2 novellesamlinger 1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar